Uj!

2012.07.05 13:22

A legjobb marketing szövegek

... ne törd sokat a fejed egy új reklámszövegen - inkább olvasd el, hogy a szakma legjobbjai hosszú kísérletezés során milyen szavakkal érték el a legnagyobb sikereket.

 

 

Kérdezz meg egy reklámcéget, és el fogják mondani: ha egy reklámnak megvan a főcíme, akkor a munka legnehezebb részén már túl is vannak.

Miért olyan nehéz ilyen jókat mondani? A kommunikáció bizony komplex ügy: minél többet tudunk valamiről, annál nehezebb egyszerűen, érthetően és érdekesen beszélnünk róla, pedig a legjobb reklámszövegek ezeket az előnyöket egyesítik magukban.

Így minden további időhúzás helyett rögtön térjünk is a lényegre.

Az alábbi példák a legsikeresebb magyar és amerikai kampányokból csemegéznek.

És hogy ne csak egy jó olvasás legyen, hanem valami hasznát is vehesd, a következő gyakorlatot javaslom:

Próbáld meg mindegyik típusú reklámszöveget ráhúzni saját cégedre, termékedre. Játssz el a gondolattal és lehet, hogy 10 perc múlva életed legzseniálisabb reklámszövege pattan ki a fejedből!

------------------------------------------------------------------
"AJÁNDÉKUTALVÁNY A BORÍTÉKBAN"
------------------------------------------------------------------

Hányszor bejött már ez a mondat! Nekem is az egyik kedvencem, ami mindig eléri, hogy a címzett kinyissa a direct mail-eket. Miért ilyen jó ez?

  • ajándékutalványokat olcsó elkészíteni, hiszen csak egy A4-es oldal fele, negyede, vagy még kisebb
  • akár ugyanarra a paírra is ki lehet nyomtatni, mint a levelet, így tovább spórolhatunk a költségeken
  • lapos, így simán belefér a borítékba.
  • sokkal elegánsabb, mint egy árengedményes kupon
  • a látszólagos értékük magasabb, mint a valóságos
  • könnyen felhasználható arra, hogy nagyobb profittartalmú termékek eladása mellett megszabaduljunk a nyakunkon maradt raktárkészlettől
  • könnyű nyomon követni és mérni a hatását.

Kell ennél több előny?

--------------------------------------------------------
"BENNE: INGYENES AJÁNLAT"
--------------------------------------------------------

Ez is közel olyan jól működik. Mikor egy ajándékutalvány nem annyira helyénvaló B2B (cégek közötti) reklámlevélnél, ez a következő legjobb választás.

És hogy még hatásosabb legyen, érdemes mellé vagy alá írni, hogy:

--------------------------------------------------------
"NYISSA KI MOST"
--------------------------------------------------------

A reklámok egyik legegyszerűbb szabálya, hogy meg kell mondani pontosan, egyértelműen a vevőnek, hogy mit csináljon.

A köznapi beszédben ez talán furcsának, szokatlannak tűnhet, hiszen megtanultuk gyönyörűen körbeírni a dolgokat. De a reklámban - és talán az életben is - verhetetlenül hatásos.

Ugyanezért működik a következő sor is:

----------------------------------------------------------------------------
"TELEFONÁLJON MOST ÉS MÁRIS KÜLDJÜK..."
----------------------------------------------------------------------------

Különösen, ha kiegészíted az ingyenes (06 80-as) telefonszámoddal is.

Ez ma még nem annyira elterjedt, pedig ha privát vevőknek vagy kis cégeknek adsz el, akkor hamarabb fel fogják emelni a telefont és előbb hívják a Te cégedet, mint azt, akinek fizetős a vonala.

Egy reklámban vagy DM-ben felejtsd el a szóismétlés szabályát. Itt senki sem fog a kezedre csapni ha többször is megismétled a fontos mondanivalókat. Egy oldalon akár tíszer is elismételheted a fő üzenetedet - hiszen a statisztikák szerint egy olvasott üzenettel átlagosan 7-szer kell találkoznia egy embernek, mire vásárlásra szánja el magát.

------------------------------------------------------------------
KEDVES KOLLÉGA!
------------------------------------------------------------------

A legjobb nyitósor minden levélben. Sokkal jobb, mint a "kedves vevőnk", "kedves címzett", "tisztelt címzett" vagy a kedvencem "Kedves Hölgyem/Uram!"

És ha bátor vagy, tedd hozzá a barát szót is. "Tisztelt kolléga, kedves barátunk..." Mennyivel kedvesebb, közvetlenebb - és hatásosabb! - mint a régi, elcsépelt, hivatalos formulák.

De persze a legjobb, ha a reklámodat egy olyan listára küldöd, ahol megvan a címzettek neve, mert a saját nevét mindenki szereti, és ezért hamarabb el fog olvasni egy levelet, ami úgy kezdődik, hogy "Kedves Gábor", mint azt, hogy "Kedves Uram"

--------------------------------------------------------------------------------
"KÖSZÖNÖM A MEGRENDELÉST ÉS A BIZALMAT"
--------------------------------------------------------------------------------

Ezzel az egyszerű szöveggel elérheted, hogy számláidat gyorsabban fizessék ki. Miért? Mert a címzett jobban fogja érezni magát attól, hogy kifejezed a háládat, és olyan színben tünteted fel őt, mint akiben meg lehet bízni. Ezt a jó érzést pedig Veled, cégeddel köti össze, ami kedvezményezett elbánást jelent számodra a jövőben.

-------------------------------------------------------------------------------------------
"KÖSZÖNJÜK A LEHETŐSÉGET ÉS A
MEGTISZTELTETÉST, HOGY ÖNNEK DOLGOZHATTUNK"
-------------------------------------------------------------------------------------------

Az üzleti élet egyik legfontosabb szabálya: ügyfeleidet kiszolgálni, nekik eladni megtiszteltetést jelent. Ezt sokan érzik, amikor vevőként gondolkodnak - csak menj be egy boltba, ahol így viselkednek Veled és egy másikba, ahol nem - melyikbe mész legközelebb vissza? De mikor beszállítóként, eladóként gondolkodunk, gyakran megfeledkezünk róla.

Hozd ügyfeleid tudomására, hogy így gondolod, és hosszú időre megszerezheted a hűségüket. Pénzre lefordítva: olcsóbb régi ügyfelednek eladni, mint egy új vevőt szerezni, és a hűséges ügyfelek nagyobb árrést is kifizetnek.

-----------------------------------------------------
INSTANT REKLÁMSZÖVEGEK
-----------------------------------------------------

Búcsúzóul pedig pár igazi, sokszor bevált reklámszöveg, aminek nem lehet ellenállni. Csak helyettesítsd be saját céged mondanivalóját és voilá! - kész a reklámod főcíme.

"Egy apró hiba, ami az [éttermeknek] évente 100 ezer forintjába kerül"

"Ön is elkövei ezeket az [üzleti] hibákat?"

"Ezt teszik a [pénzügyesek], ha [kevés a pénzük]"

"Öt [vezetői] típus - Ön melyikbe tartozik?"

"Ne vegyen [medencét] amíg el nem olvasta ezt az ajánlatot!"

"Ma 100 ezer forinttal gazdagabb lenne ha ezt a reklámot már egy hónapja elolvasta volna"

"Hogyan kerüljük el az 5 legnagyobb hibát mikor [éves tervet] készítünk?"